Καταργούν φωνήεντα και σύμφωνα!

Καταργούν φωνήεντα και σύμφωνα
Άλλο ένα δολοφονικό κτύπημα κατά της ελληνικής γλώσσας μας, του θησαυρού του ελληνικού πολιτισμού μας, επιχειρείται μέσω της… μεταρρύθμισης με το νέο βιβλίο της Γραμματικής της Ε' και ΣΤ' τάξης Δημοτικού, που ΗΔΗ έχει σταλεί στα σχολεία και μ' αυτό θα διδαχθούν την ελληνική γλώσσα οι μαθητές τη νέα σχολική χρονιά.
Mε την έγκριση της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Παιδείας (Διαμαντοπούλου) οι νεωτεριστές συγγραφείς κατεδαφίζουν το ιστορικό ελληνικό αλφάβητο, με το οποίο έμαθαν τη γλώσσα μας γενιές και γενιές. Χωρίς να έχουν κανένα πρόβλημα στην ομιλία τους, αλλά και στα γραψίματά τους. Καταργούν φωνήεντα και σύμφωνα, φτιάχνουν καινούργια και κάνουν άνω - κάτω το αλφάβητο. Απίστευτο, θα πείτε. Δυστυχώς όμως απέραντα αληθινό.

Μετά την απόπειρα επιβολής στην Εκπαίδευση και στην Δημόσια Διοίκηση του λατινικού αλφαβήτου (περί τα τέλη της δεκαετίας του '90) που δεν ευοδώθηκε μετά τη βαρυσήμαντη διακήρυξη 40 ακαδημαϊκών, το 2011, μοιράσθηκε στα σχολεία μια νέα Γραμματική για την Ε' και ΣΤ' τάξη του Δημοτικού (που αντικαθιστούσε την παλιά Γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη) με την οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, καταργούνται τα φωνήεντα η, υ, ω, καθώς και τα σύμφωνα ξ, ψ, προστιθεμένων (πέραν άλλων λαθών) τριών νέων συμφώνων γκ, μπ, ντί. Το βιβλίο αυτό είχε εγκριθεί πριν από το 2008 από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, όταν πρόεδρός του ήταν ο καθηγητής του ΑΠΘ Δημήτριος Βλάχος και όταν ακόμη το υπουργείο ονομαζόταν Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως φαίνεται στο εξώφυλλο του βιβλίου που δημοσιεύουμε.

Όμως λόγω σοβαρών αντιδράσεων δεν εκδόθηκε από τις τότε κυβερνήσεις. Ουσιαστικά είχε μπει στο αρχείο, όμως ανασύρθηκε από τη ναφθαλίνη επί των ημερών της τότε αρμόδιας υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου, που δεν έχει κρύψει ποτέ την… περίεργη (όχι και τόσο) εκσυγχρονιστική διάθεσή της. Πρόκειται για ένα ακόμα εθνικό ολίσθημα (ο χαρακτηρισμός έγκλημα κάθε άλλο άστοχος θα ήταν), που έρχεται να προστεθεί στην αντεθνική κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων Ελληνικών στα σχολεία το 1980 από τον τότε υπουργό Παιδείας Γ. Ράλλη, αλλά και στην επιβολή το 1981 του μονοτονικού από τον τότε υπουργό Παιδείας Λευτέρη Βερυβάκη, βάζοντας τέρμα στο πολυτονικό σύστημα γραφής και στο ιστορικό της ορθογραφίας, με αποτέλεσμα από τότε τα παιδιά να μην ξέρουν να γράφουν σωστά ένα κείμενο, με τους χαρακτήρες και τον πλούτο της γλώσσας μας, που μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας.

Τι κρύβεται
Στο ερώτημα, ποιος ο λόγος της κατάργησης των φωνηέντων και συμφώνων, που αλλοιώνουν το ελληνικό αλφάβητο, πειστική απάντηση δεν υπάρχει… Αντίθετα απόλυτα εύλογες είναι οι σκέψεις πως αυτή η επιχείρηση είναι ενταγμένη στη στρατηγική να αποδυναμωθεί άλλο ένα ισχυρό βάθρο της ιστορίας του ελληνικού πολιτισμού.

Και εδώ μπαίνουν οι ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας. Είναι δυνατόν να συναινεί σε τέτοιες… μεταρρυθμίσεις, που αλλάζουν όλα όσα συνθέτουν το χθες μας, την Ιστορία μας; Και με τα οποία ανδρώθηκαν, μεγαλούργησαν, πέτυχαν, γενιές και γενιές και δεν στάθηκε εμπόδιο το η, το υ, το ω, το ξ και το ψ και δεν έχασαν ευκαιρίες για ανάδειξη επειδή τούς έλειπε το γκ, μπ και το ντ…

Προς νέα αναταραχή
Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό. Και μάλιστα κορυφαίο. Δικαιούνται να έχουν τις απόψεις τους οι επιστήμονες, να γίνεται ένας γόνιμος διάλογος, να κατατίθενται προτάσεις, παντού και πάντοτε υπήρξαν και θα συνεχίζουν να υπάρχουν στρατόπεδα καθηγητών που είχαν μέχρι και βίαιες αντιπαραθέσεις… Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι γίνονται αποδεκτές από την πολιτική ηγεσία, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν αποδυναμώνουν Ιστορία, γκρεμίζουν πολιτισμό.

Και βρίσκουν απέναντι την κοινωνία, τον λαό. Γι' αυτό και οι ευθύνες των χθεσινών και σημερινών κυβερνώντων είναι τεράστιες…

Μπροστά στη θύελλα που θα φέρει η επιχείρηση αλλοίωσης του αλφαβήτου, ο ξεσηκωμός και οι αντιδράσεις που προκάλεσε το βιβλίο της Ρεπούση με τα περί… συνωστισμού στη Σμύρνη θα είναι πταίσμα.

Φρόνιμο θα είναι να το μετρήσει το Μέγαρο Μαξίμου. Και κυρίως ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, που κρατάει πάντα ψηλά τη σημαία του πολιτισμού μας, της Ιστορίας μας, της γλώσσας του Ελύτη…

Άλλωστε τι κακό, τι έλλειμμα γνώσης και λόγου, προκάλεσε στα εκατομμύρια ελληνόπουλα που διδάχτηκαν την αλφάβητο με τα 24 γράμματα, τα 7 φωνήεντα και τα 17 σύμφωνα;

Αυτή είναι και η ηχηρή απάντηση σ' όλους εκείνους τους κυρίους που έδωσαν την έγκρισή τους για την κυκλοφορία αυτής της νεωτεριστικής Γραμματικής.
Η γλώσσα μας, η αρχαιότερη όλων των λαών, τις τελευταίες δεκαετίες έχει υποστεί αλλεπάλληλους βιασμούς από τους εκάστοτε υπευθύνους, οι οποίοι εντελώς ανεύθυνα λειτουργώντας ωσάν γλωσσοπλάστες, αποφάσιζαν για την ''εκλαΐκευσή'' της και ταυτόχρονα την καταστροφή της!

Με τις αλλεπάλληλες αλλαγές ανά 15 - 20 χρόνια (βλέπε: αυγό ή αβγό; Ξύδι ή ξίδι; Κτίριο ή κτήριο; Μονοτονικό σύστημα) οι γενιές των Ελλήνων μαθαίνουν η κάθε μία και από μια ελαφρώς διαφοροποιημένη ελληνική γραμματική, μη μπορώντας καν να παρακολουθήσουν ούτε οι γονείς τα παιδιά τους!

Το βιβλίο αυτό εκδόθηκε χωρίς τον ενδελεχή έλεγχο, και ως εκ τούτου εκ παραδρομής δημοσιοποιήθηκε κάποια πρόταση κάποιου ανθέλληνα φιλόλογου και όχι εσκεμμένα, πάρθηκε η απόφαση ενός ακόμα βιασμού της ελληνικής γλώσσας, μιας γλώσσας που τόσο διψασμένα άνθρωποι από όλο τον κόσμο προσπαθούν να κάνουν κτήμα τους.

Όλοι οι Έλληνες ρωτούν:

1) Δεν μας φτάνει η οικονομική κατακρήμνιση της πατρίδος μας, πρέπει να υποστούμε και την εθνική μας εξολόθρευση;

2) Πρέπει να θυσιάσουμε τη γλώσσα μας για να μοιάσουμε στους Δυτικούς, για να γίνουμε αρεστοί από αυτούς; Οι οποίοι, επανήλθαν και ζητούν πλέον την ίδια μας την πατρίδα;

3) Το βιβλίο είχε εγκριθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο από το 2007, αλλά λόγω αντιρρήσεων δεν εκδίδετο. Οι αποσπασμένοι δάσκαλοι στο Ινστιτούτο όταν ερωτήθηκαν σχετικώς έκριναν το βιβλίο απαράδεκτο!»

Αστειότητες…
Ο στόχος του εγχειριδίου τους, γράφουν οι συγγραφείς Ειρήνη Φιλιππάκη, Γεώργιος Κοτζόγλου, Μιχ. Γεωργιαφέντης και Μαργαρίτα Λουκά στον πρόλογό τους είναι «να οδηγήσουν με τρόπο ευχάριστο και παιγνιώδη τους μικρούς μαθητές στη συνειδητοποίηση του συστηματικού χαρακτήρα της γλώσσας». Δηλαδή δεκάδες χρόνια δεν ήταν ευχάριστος; Αγγαρεία έκαναν οι μαθητές; Και παρακάτω σημειώνουν ότι «σκοπός μας είναι να προσφέρουμε στους μαθητές και τους δασκάλους ένα ευνόητο, ευχάριστο και μεθοδικό διδακτικό εργαλείο». Δηλαδή όλα αυτά δεν τα πρόσφερε η Γραμματική του Μανώλη Τριανταφυλλίδη, που πάνω από 30 χρόνια διδασκόταν;

Και το πιο αποκαλυπτικό, που δείχνει τις προθέσεις, είναι η παραδοχή τους ότι: «Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του βιβλίου Γραμματική Ε' και Στ' Δημοτικού υπαγόρευσαν κάποιες απαραίτητες απλοποιήσεις αλλά και ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις στο περιεχόμενο του εγχειριδίου τόσο από τις σύγχρονες γλωσσολογικές μελέτες για την ελληνική γλώσσα (που απευθύνονται σε ειδικούς) όσο και από τις παραδοσιακές γραμματικές».

Ομολογούν οι άνθρωποι ότι η παράδοση τους ενοχλούσε… Κι αυτήν κτυπάνε και η οποία μέσα της περικλείει τη φιλοσοφία του λαού μας, την Ιστορία μας, τον πολιτισμό μας…

Να τους χαίρεστε όλοι εσείς, που δώσατε την έγκρισή σας να μπει στα σχολεία αυτό το βιβλίο, που κτυπάει τις ρίζες μας…
παρόν